SmerteGuiden - Det gode budskab

Hver 5. Dansker oplever daglige smerter og 50,3% af den danske befolkning har indenfor de sidste 14 dage svaret at oplevet smerte eller ubehag i kroppen.

Hvis du en af dem der oplever smerte på daglig basis uanset om det er ryg, nakke, skulder, hovedpine, knæ, hænder, hofte, så er denne række af foredrag relevant for dig.

Der er noget at gøre!

I 2015 gennemgik sundhedsstyrelsen alle videnskabelige studier omkring behandling af mennesker med ”Smerte i bevægeapparatet”. I rapporten fik undervisning om smerte en stærkere anbefaling end medicin, træning og operation. Gennemgang af studierne viser således at en bedre forståelse af smerter medfører faktisk færre smerter, mere livskvalitet og bedre funktionsniveau.

Smerte er ikke kun lig med skade. Det er det gode budskab, men også det komplekse. Hvorfor DU netop bliver ved at opleve symptomer kan du få mere viden om her. Hvilken rolle bl.a. hjernen, immunsystemet, overbevisninger, nerverne har på oplevelsen af smerte.

Vi oplever i klinikken en stigende efterspørgsel fra patienter om en mere dybdegående forståelse af hvad smerte er, hvorfor symptomer kan være svingende i karakter eller hvorfor de bliver ved selv længe efter at skaden er helet.

Gennem eksempler, patienthistorier, metaforer og øvelser vil du få større indsigt i hvad smerte er. Du vil få konkrete redskaber til at opdage de mange faktorer der påvirker dine smerter i negativ og positiv retning. Smerte er vores beskyttelsessystem på godt og ondt.

Det her er en foredragsrække til dig. Kom og fortæl os hvad du ønsker svar på ift. dine symptomer og vi vil forme rækken efter jeres behov. Vi har mange års erfaring og viden vil vil glæde os til at dele ud af til jer.

Der holdes løbende foredrag flere gange om måneden – foreløbig er følgende dato planlagt og flere meldes hurtigst muligt ud her på siden:

Smerte Intro 1 –  8. august 17.15-19.15

Du kan tilmelde ved:

Tilmelding på , ved telefonisk kontakt på 3670 3136 eller ved henvendelse direkte i receptionen.

Prisen er 150 kr, og der er betaling ved tilmeldelse.

Underviserne bliver fysioterapeuterne Mathilde Kehler og Thomas Vang Pedersen.

Luk menu