Holdtræning

Gode grunde til at vælge holdtræning

Fordelene ved holdtræning

De fleste vil gerne have en effektiv træning, men det skal samtidigt være sjovt og overskueligt.
Med den rette træning og vejledning behøver det ikke at være surt eller kedeligt at leve det gode liv.
Netop dette kan du opnå gennem holdtræning.

Mange tror holdtræning kræver erfaring med fitness eller en god form for at deltage, men sådan er det heldigvis ikke.

Holdtræning er for alle, både de rutinerede og nybegynderne. Har du ikke har så meget erfaring med træning, kan det faktisk være en rigtig god måde at komme i gang på.
Du skal ikke spekulere på hvad og hvordan du skal træne, det bliver du guidet igennem hele vejen af en fysioterapeut.

Herunder har vi forsøgt at nævne flere gode grunde til, at du bør træne på hold, i hvert fald en gang i mellem.

01

Det sociale aspekt

Det sociale aspekt er en vigtig fordel ved at træne på et hold. Du mærker hurtigt at du ikke er alene og humøret bliver altid bedre af at dele træningsoplevelser med andre. At træne sammen skaber ofte gode sociale relationer.

02

Motivationen

Det er også både inspirerende og motiverende at træne med andre. Når du deltager på et hold, bliver du bliver presset til at arbejde tættere på dine grænser. Energien fra de andre holddeltagere har en afsmittende effekt og du vil ofte kunne træne lidt hårdere end hvis du var alene. Fysioterapeuten vil desuden kunne fortælle dig om fordelene ved de enkelte øvelser, hvilket giver dig en god grund til at holde ud lidt længere.

03

Strukturen

Du behøver ikke at tænke på hvilke øvelser du skal lave, hvilken rækkefølge de skal være i, hvor mange gentagelser eller lignende. Du skal blot møde op. Fysioterapeuten guider dig igennem din træning med opvarmning, træningssæt og indlagte pauser.

04

Teknik

Det er vigtigt for os, at du træner med korrekt teknik. Derfor vil du opleve fysioterapeuten guider og retter på dig, så du altid udfører øvelserne korrekt og dermed minimerer risikoen for skader.

05

Sundhed og målsætning

Holdtræning udbydes i en masse forskellige former og fokusområder. Du kan vælge det hold der passer dine behov og mål bedst eller deltage på flere forskellige hold med forskellige fokusområder.
Her kan din fysioterapeut guide dig, sætte mål for din træning og vurdere hvilket hold passer dig bedst.

Træning for alle

Klinikken tilbyder en masse forskellige holdtræning, så kontakt os om muligheden for et træningstilbud der passer dine behov.

Stærk hverdag

Vi giver dig muligheden for at øge din styrke, stabilitet, balance og udholdenhed gennem træningen til gavn i din hverdag.

Øget sundhed

Træning og fysisk aktivitet forbedrer din sundhed, giver velvære og kan forebygge eller mindske smerter i muskler og led.

Mindre træningshold

Der trænes i mindre hold som oftest med 5-6 deltagere. Dette giver bedre mulighed for individuel tilpasning.

Forebyg livsstilssygdomme

Fysisk aktivitet er med til at forebygge livsstilssygdomme og en effektiv behandling mod mange kroniske sygdomme.

Øget livskvalitet

Træning og fysisk aktivitet kan øge din livskvalitet samt energiforbruget og forhindrer øgning af vægten.

Holdtider hverdage

Oversigt over holdtider

Herunder finder du en oversigt over holdtiderne for de enkelte træningshold på klinikken

Ryghold

Tirsdag
08:00-09:00
17:30-18:30
Onsdag
11:30-12:30
Torsdag
16:00-17:00
Fredag
10:30-11:30

Knæhold

Onsdag
16:30-17:30

GLA:D Hofte/knæ

Mandag
10:00-11:00
12:00-13:00
Tirsdag
13:00-14:00
Torsdag
11:00-12:00
Fredag
11:30-12:30

Nakke og skulder

Mandag
11:00-12:00
Onsdag
15:00-16:00
Torsdag
14:00-15:00
Fredag
08:30-09:30

Fysiopilates

Tirsdag
16:00-17:00

Individuelt tilpasset træning

Mandag
09:30-10:00
10:15-11:00
12:00-13:00
13:00-14:00
15:00-16:00
17:00-17:30
18:00-19:00
Tirsdag
14:00-15:00
15:00-16:00
Onsdag
10:00-10:45
12:30-13:30
Torsdag
10:00-11:00
11:00-12:00
12:00-13:00
13:00-14:00
14:00-15:00
16:00-17:00
Fredag
10:00-10:30
10:30-11:30
13:00-13:45

Efterfødselshold

Onsdag
10:00-11:30

Seniorhold

Mandag
13:00-14:00
14:00-15:00
Tirsdag
14:00-15:00
Onsdag
10:30-11:30
11:45-12:30
13:00-14:00
13:30-14:30
Torsdag
09:00-10:00
12:00-13:00

Stærk i hverdagen

Mandag
10:00-11:00
Torsdag
13:00-14:00

Parkinsonhold

Tirsdag
13:00-14:00
15:00-16:00
Torsdag
08:30-09:15
09:15-10:00
Fredag
09:30-10:30
13:00-14:00

Sclerose/apoplexi

Mandag
11:00-12:00
Tirsdag
10:00-11:00
Torsdag
10:00-11:00
Fredag
12:30-13:00

Osteoporose

Onsdag
09:00-10:00